خدمات پرستاری امیدنرسینگ خدمات پرستاری امیدنرسینگ .

خدمات پرستاری امیدنرسینگ

بیماری آب مروارید چیست؟

بیماری آب مروارید

بیماری آب مروارید در اثر ایجاد هاله ابری و کدر شدن عدسی چشم ایجاد می شود و روی بینایی فرد تاثیر زیادی گذارده و باعث کاهش بینایی و در مواردی نابینایی می شود.

از آنجا که اغلب این بیماری بعد از 65 سالگی رخ می دهد جزء بیماریهای شایع در سالمندان به حساب می آید. در این مقاله سعی داریم با بیماری آب مروارید آشنا شویم و راهکارهای درمانی آن را بشناسیم. تا انتهای مطلب با خدمات پرستاری امید نرسینگ همراه باشید.

انواع خدمات مرکز پرستاری امید:

پرستار همراه بیمار

پرستار سالمند در منزل

پرستار کودک در منزل

پرستار بیمار در منزل

بیماری آب مروارید چیست؟

آب مروارید (کاتاراکت) به تیره و کدر شدن عدسی چشمها که پشت عنبیه و مردمک قرار دارند گفته می شود. شایع ترین نوع آن کاتاراکت وابسته به سن است و تقریبا تمام افراد بالای 65 سال به درجاتی با این بیماری مواجه می شوند.

این بیماری پیشرفت تدریجی داشته و در آغاز بیماری مشکلات بینایی ایجاد نمی شود اما با افزایش کدورت عدسی کم کم مشکلات بینایی بروز می کنند.

انواع بیماری آب مروارید:

  • آب مروارید هسته ای : در اثر بالا رفتن سن معمولا ایجاد می شود و عارضه در ناحیه هسته عدسی است.
  • آب مروارید زیرکپسولی : در افراد دیابتی یا مصرف کنندگان دوز بالای داروهای استروئیدی غالبا ایجاد می شود و عارضه پشت عدسی چشم است.
  • آب مروارید قشری : این عارضه با لکه های تیره سفید و مثلث شکل که از دور عدسی چشم شروع می شود و مثل پره چرخ تا مرکز امتداد می یابد مشخص می شود و در این نوع بخشی از عدسی که قشر آن است و اطراف هسته مرکزی است درگیر می شود. برای خواندن ادامه مقاله بیماری آب مروارید کلیک کنید.

 شرکت امید نرسینگ با تجربه چند ساله و همکاری با موسسه الفاطب، هر گونه خدمات پرستاری مانند پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقب بیمار و سالمند شما را انجام می‌دهد.


برچسب: پرستار همراه بیمار،استخدام پرستار،اعزام پرستار،خدمات پرستاری،پرستار کودک در منزل،مراقب بیمار،پرستار سالمند،پرستار سالمند در منزل،مرکز پرستاری امید،مرکز پرستاری در تهران،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۷:۳۳ توسط:omidnursing موضوع: نظرات (0)